Sector Fast-moving consumer goods

De live chat heeft voor de sector Fast-moving consumer goods een grote toegevoegde waarde. Aangezien deze producten veel aangeschaft worden is er ook veel vraag naar. Veel vraag betekent ook dat er veel vragen over deze producten kunnen komen. Doordat het merendeel van deze vragen via de chat beantwoord kan worden heeft u als bedrijf meer tijd voor andere zaken. Ook is het zo dat de producten die in deze branche worden verkocht vaak veel op elkaar lijken. Consumenten willen producten van concurrenten dus graag goed met elkaar vergelijken. Als dit uit het product niet echt te zien valt kan je je met een live-chat op de site al onderscheiden. Daarnaast kunnen onze chatspecialisten klanten informeren wat het verschil is tussen het product dat u verkoopt en het product dat uw concurrent verkoopt.  

Echter zijn er nog veel meer voordelen van een live chat op uw site. Een klant kan met een vraag altijd binnen 30 seconden een reactie verwachten. Daarnaast is de chat anoniem waardoor de klant elke vraag durft te stellen. Verder zie je dat klanten vaak niet de moeite nemen om telefonisch contact op te nemen of een hele mail op te stellen. Veel mensen willen met zo min mogelijk moeite een bestelling plaatsen. Doordat de chat door echte personen wordt beheerd kunnen ook korte zinnen begrepen worden. Bij chatbots zie je vaak nog dat dit dan niet begrepen wordt.  

Ook zien websites met een live chat er betrouwbaarder uit. Als klanten dit zien dan krijgen ze er een beter gevoel bij en zullen ze minder snel naar een andere site overstappen. Ze weten dat ze met een klacht altijd meteen reactie zullen krijgen. Terwijl sommige organisaties zo min mogelijk reageren op klachten.  

De live-chat is dus een mooie investering voor elke organisatie. De extra verkopen die er zullen worden gehaald zullen er al snel voor zorgen dat de investering is terugverdient.  

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*