In 3 stappen naar het ideale kerstpakket

kerstpakket

Het vinden van een geschikt kerstpakket voor al je medewerkers is lastig. Het is een onderwerp dat elk jaar weer veel gespreksstof levert en dat zowel positieve als negatieve reacties krijgt. Hoe kun je iedereen tevreden stellen en een pakket vinden waar nog een lange tijd over gepraat wordt? Een goed kerstpakket maakt iedereen blij, het laat waardering zien voor de geleverde prestaties en het past binnen je budget. Volg de onderstaande drie stappen en jij kiest dit jaar een pakket uit wat aan al deze eisen voldoet.

Stap 1: houd een kerstpakket enquête

Als je niet vraagt, dan krijg je ook niet. Wil je weten wat je personeel verwacht van het kerstpakket dat ze van je krijgen, dan zijn zij degenen om te vragen. Stel een korte enquête op en vraag daarin naar de mening over het laatste pakket, over wat daar goed en slecht aan was en vraag naar de wensen voor het komende pakket. Dit levert vaak interessante antwoorden op en je zult zien dat de meeste medewerkers niet om een duur of luxe cadeau vragen. Ze willen iets wat te maken heeft met het bedrijf of met de prestaties die ze geleverd hebben en ze willen iets waar ze wat aan hebben. Een fles wijn en een cadeaubon volstaan niet.

Stap 2: denk na over een thema

Voor een pakket samen te stellen met een thema, doe je twee dingen. Je laat zien dat je het werk van de medewerkers waardeert en je laat zien wat je precies waardeert. Dat is het beste te illustreren met enkele voorbeelden. Als je iedereen tevreden wilt stellen, moet je iets vinden wat
iedereen gemeen heeft. En al het personeel samen heeft ervoor gezorgd dat bepaalde doelstellingen en targets zijn gehaald, dat de winsten zijn gegroeid, dat certificeringen binnen zijn of dat je een groot contract hebt getekend. Denk na over wat jullie het afgelopen jaar hebben bereikt en kies je thema daar op uit. Je laat dan zien dat je zorgvuldig over het kerstpakket hebt nagedacht en dat je dankbaar bent voor een specifieke prestatie. Bekijk de volgende voorbeelden ter inspiratie:
● Als jullie een grote Amerikaanse klant gewonnen hebben, kies dan een pakket met een Amerikaans thema. Dit kan voor elk land gedaan worden.
● Jullie hebben veel aandacht besteed aan duurzaamheid op de werkvloer en verantwoord ondernemen. Daar heeft het bedrijf een certificering voor behaald. Kies een pakket met een ecologisch thema.
● Je medewerkers hebben het afgelopen hard gewerkt en dat onder veel stress. Neem dan een wellness pakket en geef iedereen een paar extra dagen vrij.

Stap 3: de kerstpakketten bestellen

Nu je weet wat je zoekt, ga je naar een online winkel en bestel je je kerstpakketten daar. Webwinkels hebben een groot assortiment en allerlei opties voor elk budget. Je vindt vast een kerstpakket met jouw thema en binnen je prijsklasse. Op die manier is jouw kerstpakket dit jaar geen onderwerp voor grapjes meer, maar een motivator voor iedereen. Bekijk het overzicht van de meest populaire en verkochte top 20 Kerstpakketten!

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*